Explica реализира “мултиклайънт” изследователски проекти или проучвания със споделени разходи за клиентите. По своята същност и обхват тези проучвания не се различават от ад-хок проучванията, защото също като тях обхващат широк спектър от теми, но притежават някои съществени предимства.
Какви са предимствата пред участието в Мултиклайънт проект пред подготовката и финансирането на самостоятелно ад-хок проучване?
- Разходите за участие са значително по-ниски за клиентите. В зависимост от темата и обхвата на проучването, разликата в цената между стандартно ад-хок проучване и мултиклайънт проект може да бъде в пъти по-ниска в полза на мултиклайънт проект.
- Клиентите не се ангажират лично с избора на методология и разработване на изследователски инструментариум. Ние, изследователите в екипа на Explica, притежаваме над 15 години опит в дизайна и реализацията на маркетингови проучвания. Умеем да задаваме правилните въпроси на подходящата целева група.
- Клиентите закупуват готов доклад, когато и ако преценят, че се нуждаят от информация. Нашите проекти са периодични – провеждат се през определен период от време, като се проследяват едни и същи индикатори. Това ни позволява да регистрираме промени и тенденции в поведението на потребителите и представянето на марките.
Какви са предимствата на Мултиклайънт проектите пред участието в Омнибусно проучване?
- Подобно на Омнибусното проучване, клиентите споделят разходите за реализацията. Това обаче е единствената прилика между двете изследователски решения. В Омнибусното проучване всеки клиент заплаща и е изключителен собственик на информацията от определен брой въпроси, а заплащането е на въпрос. Омнубусът е подходящо решение за събиране на информация относно малък брой индикатори, но не е икономически целесъобразно, когато информационните потребности изискват задълбочен поглед върху изследвания сектор или продуктова категория. Подобно на ад-хок проучванията, в мултиклайънт проектите на Explica се изследват широк набор от въпроси и теми, целящи да изучат в дълбочина потребителското поведение и нагласи.
- Омнибусното проучване е с предварително определени и стандартни параметри по отношение на извадка и метод на регистрация. За разлика от това, мултиклайънт проектите, които разработваме ние в Explica, са специално дизайнирани и фокусирани върху конкретна целева група, т.е. параметрите и размера на извадката, методите за събиране на данни, дори и периодът на провеждане, са релевантни на спецификата на изследвания сектор или тема.
Защото в Explica създаваме смисъл, впускаме се в детайлите, набирайки качествена, надеждна и съобразена с нуждите на клиента информация, интерпретираме наблюденията в контекста на средата и предлагаме възможни и обосновани решения.
2018 г.
Automotive Products & Services Survey
Това е задълбочено проучване върху поведението, нагласите и потреблението на българските шофьори, изследващо продуктите и услугите, релевантни за водачите на МПС в България:
1. Моторни превозни средства – собственост и спецификации на управляваното МПС, практики на използване и поддръжка, бъдещи намерения за покупка и средства за финансиране; познатост и предпочитание към марки автомобили;
2. Бензиностанции и горива – използвани горива, честота и количество на зареждане; закупувани артикули от бензиностанции; използване на карти за лоялност; познатост, предпочитание и имидж на бензиностанции, склонност за препоръка;
3. Поддръжка на автомобила, в т.ч.:
- автомобилни гуми – вид използвани гуми, място на покупка и източници на информация; познатост и употреба на марки, склонност за препоръка;
- автомобилни ремонти, консумативи и резервни части – бюджет и практики на поддръжка, покупка и употреба на консумативи, място на покупка, източници на информация, предпочитание и фактори от значимост при избор на автосервизи;
- двигателни масла – честота на смяна, фактори от значимост при избор; познатост, употреба и нагласи към марки, склонност за препоръка;
Ако желаете да получите информация относно методологията и пълния набор от индикатори, моля, свържете се с нас на адрес: office@explica.bg